+603 2603 7700
EN BM
Cara Membuat Aduan Banner-Desktop
Cara Membuat Aduan Banner-Mobile

Cara Membuat Aduan


Bagaimana cara untuk berkongsi maklum balas dengan kami.

SME Bank komited untuk mengendalikan setiap maklum balas atau isu berhubung perkhidmatan kami. Sila kemukakan perhatian anda kepada Jabatan Pengurusan Perkhidmatan Pelanggan kami untuk tindakan lanjut. Maklumat anda adalah sangat berharga dalam usaha kami untuk menambah baik mutu perkhidmatan kami.


Apakah maklumat yang perlu anda berikan sekiranya ingin membuat aduan?

  • Nama, nombor telefon untuk dihubungi, emel dan alamat penuh anda.

  • Lengkapkan dan kembalikan Borang Maklum Balas/Aduan

  • Tarikh dan tempat kejadian berlaku (jika berkenaan)

  • Nama pegawai yang berurusan dengan anda (jika berkenaan)

  • Sebarang dokumen atau maklumat lain yang berkaitan untuk menyokong aduan anda (jika berkenaan)


Apa yang akan berlaku selepas aduan dikemukakan ?

  • Setiap aduan akan disiasat dan didokumenkan.

  • Pengesahan penerimaan akan dihantar kepada anda dalam tempoh 24 jam dari tarikh diterima (mengikut hari bekerja)

  • Respon/penyelesaian ke atas aduan akan diberikan dalam tempoh 14 hari kalendar untuk isu yang tidak rumit.

  • Untuk aduan yang lebih rumit dan memerlukan siasatan lanjut, respon dan penyelesaian dilaksanakan dalam tempoh 30 hari kalendar.

  • Kadangkala, kami mungkin mencadangkan penggunaan pengantara atau kaedah lain jika timbul pertikaian.

Cara Hubungi Kami

Hubungi kami melalui saluran-saluran di bawah sekiranya anda mempunyai sebarang kemusykilan mengenai perkhidmatan dan produk kami yang tidak memenuhi jangkaan anda. Kongsikan maklumbalas anda agar kami dapat memberikan pengalaman perbankan yang lebih baik.

Pusat Perkhidmatan Pelanggan 03-26037700
Emel: [email protected]
Borang Maklumbalas Atas Talian : https://fms.smebank.com.my/

Menulis Surat atau Kunjungi kami di

Pusat Perkhidmatan Pelanggan
Aras 10, Menara SME Bank
Jalan Sultan Ismail
50350 Kuala Lumpur.

Berbual secara langsung dengan kami

Layari soalan-soalan lazim melalui pembantu maya kami, INTAN di laman web rasmi kami atau pilih untuk berbual secara langsung dengan agen kami.

Waktu Operasi Kami
  • 8.30am-5.30pm (Isnin - Khamis)
  • 8.30am-4.45pm (Jumaat)
  • Kami tutup pada hari Sabtu/ Ahad/ Cuti Umum
  • Penafian: Sila berikan butiran aduan anda, termasuk maklumat untuk dihubungi. Tanpa maklumat penting ini, ia mungkin menghalang kami untuk memberikan maklumbalas tepat pada masanya.